as7abGamed

موسيقى-العاب-افلام-شات-اغانى-برامج-تعليم
 
الرئيسيةالبوابةراديو اصحاب جامدافلام اون لايناليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
louka

avatar

المساهمات : 248
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور   الخميس فبراير 05, 2009 4:49 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
طريقة وضع مكياج العروسة او مكياج المناسبات بالصور

نبتدي



نبدا بتنظيف البشرة باللوشن المناسب لنوع البشرة



وبعدين نحط كريم الاساس وياريت يكون اغمق درجة من لون البشرة لان كل ما غمقنا كل ما النتيجة بانت طبيعية اكتر

وتوزيع كريم الاساس بيكون بالاسفنجة الخاصة



وبعدين نحط كريم الكونسيلر او الكوفر ستيك تحت العين ونراعي انه يكون لونه افتح من لون كريم الاساس اللي استعملناه علي البشرة



نحط البودر الشفافة علي كريم الاساس علي الوجه كله ونراعي استخدام فرشة كبيرة علشان تشيل البودرة الزيادة



نحط بودر بتلمع تحت العين علشان تدي ضي لمنطقة العين



وبعدين بقلم الكحل الاسود نحدد تحت العين بشوية لو كانت العين ضيقة اما لو كانت واسعة هنحط الكحل جوه العين



وبعدين نحدد فوق العين من بعد منابت الرموش علشان نوسع العين وندي فرصة للاي شادو انه نحطه بشكل افضل



نحط الاي شادو بفرشة صغيرة فوق العين فوق الكحل الاسود



وبعدين بفرشاة مقوسة نرسم الاي شادو علي شكل قوس فوق العين

ونركب الرموش الصناعية ونتقل عليها بالماسكرا ونصيحة متحطيش اكتر من طبقتين مسكرا واهتمي بالماسكرا للرموش السفلية علشان توسع العين



ونرسم الحواجب بعد كده بالقلم ويكون من درجات البني ونصيحة متستخدميش قلم اسود في رم الحواجب وارسميها علي شكل قوس



وبعدين نحط البلاشر وانتي بتضحكي علشان يكون متوزع بدرجة واحدة ونتحرك من عظمة الخد الي الاذن



وبعدين نحدد الشفايف بالليب لاينر ونحط عليه الروج لان الموضة ان التحديد ميبانش ويكون بنفس لون الروج



نعدل الاي شادو الموجود فوق العين بتسيحه علي اي منطقة فوق العين علشان يتماشي شكلها مع المكياج



نحط جليتر خفيف تحت الحواجب



وبكدة يكون المكياج خلص وتكوني احلي من القمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
faysal
مدير اعضاء
مدير اعضاء
avatar

المساهمات : 208
تاريخ التسجيل : 04/02/2009
العمر : 28

مُساهمةموضوع: رد: احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور   الخميس فبراير 05, 2009 5:01 pm

يا صباح الحصريات والمواضيع الاكثر من رائعه يا لوكا يا قمر lol!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Admin
Admin
avatar

المساهمات : 87
تاريخ التسجيل : 02/02/2009

مُساهمةموضوع: شكر خاص   الخميس فبراير 05, 2009 5:13 pm

بجد انتى اكثر من رائعه يادكتوره لوكا ونتظر المزيد bounce

امضاء
مديـــــــر الموقع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://as7abgamed.yoo7.com
Badr

avatar

المساهمات : 186
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور   الخميس فبراير 19, 2009 12:54 pm

موضوع رائع يا لوكا بس الموضوع ده ينفع معاه المثل اللى بيقول لبس البوصة تبقى عروسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
louka

avatar

المساهمات : 248
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور   الخميس فبراير 26, 2009 8:29 pm

faysal كتب:
يا صباح الحصريات والمواضيع الاكثر من رائعه يا لوكا يا قمر lol!

ميرسي ليك يا فيصل علي الرد الجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
louka

avatar

المساهمات : 248
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور   الخميس فبراير 26, 2009 8:32 pm

Admin كتب:
بجد انتى اكثر من رائعه يادكتوره لوكا ونتظر المزيد bounce

امضاء
مديـــــــر الموقع


ميرسي ليك يا محمود وانت بجد احسن مدير موقع في الدنيا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
احلي مكياج لاحلي عروسة وبالصور
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
as7abGamed :: المنوعات :: خاص للبنات :: المكياج والمسكات-
انتقل الى: